V sredo, 4. novembra 2020, je CPOEF – EF prispeva organiziral debato z naslovom »Turizem po COVID-19: od boja za preživetje do zmagovalcev«. Moderatorka debate, red. prof. dr. Ljubica Kneževič Cvelbar z Ekonomske fakultete in predsednica SRIPT, je odprla pogovor z aktualnimi trendi preusmerjanja turizma v zeleno, digitalno ter inkluzivno storitev. In kot kaže, koronakriza te procese izjemno pospešuje.
Izvršni direktor podjetja Fraport Slovenija, mag. Janez Krašnja, je na začetku debate podal nekaj statističnih podatkov: širom sveta beležijo 60 % odpovedi letov, letalske družbe so utrpele milijardne izgube … Kljub temu, da so številke odpuščenih ljudi vrtoglave, to še ni zagotovilo za obstoj letalskih družb. Prve vrnitve letov se že začenjajo, prvi čezoceanski let iz Evrope je letel ravno dan pred debato, nizkocenovni ponudniki so že napovedali lete iz Ljubljane, nekateri januarja, drugi pa marca naslednje leto. Optimistična napoved popolnega okrevanja sega v leto 2024. Pričakovane in predvidene so spremembe letalskih storitev, ki bodo vodile v majhne številke in visoke cene.
Leto 2020 je zagotovo najslabše leto v zgodovini hotelirstva, izgube so milijonske. Mestno hotelirstvo je bilo 70 % odvisno od letalskih poletov, je nadaljeval Gregor Jamnik, generalni direktor ljubljanskega hotela Slon in predsednik Združenja hotelirjev Slovenije. Treba je poudariti, da statistika velja za prvi val širjenja koronavirusa. In vendar jo je Ljubljana še dobro odnesla, pravi, če jo primerjamo z ostalimi evropskimi velemesti. Spremembe turizma vodijo v butično hotelirstvo in butični turizem. Čeprav infrastruktura slovenskih hotelov načeloma ni osnovana na majhnosti, meni, da se lahko butičnost apelira na celotno Slovenijo. Tudi tu trenutne okoliščine vodijo v turistično ponudbo manjših številk in visokih cen.
Martin Jezeršek, generalni direktor podjetja Jezeršek gostinstvo, je za začetek povedal, da gostinstvo (ko je bilo seveda odprto), s fokusom na slovenskih gostih, ni doživelo velikih nihanj, je pa zaznati upadanje prometa na lokacijah, kjer je glavnina tujcev. Izguba seveda je, vendar pa se soočamo z razburljivim, zanimivim časom, v katerem je ogromno sprememb izven finančnega aspekta. V popolno digitalizacijo gostinskih in turističnih storitev ne verjame in je prepričan, da dejavnost kot taka ne bo izumrla. Digitalizacija na področju promocije je zagotovo aktualna. Vrhunske restavracije bodo po njegovem mnenju ostale, takšne kot so, seveda z nekaj spremembami, saj bodo ljudje vedno povpraševali po kulinarični izkušnji.
Vabimo vas, da si celotno debato, kako agilno nastopati v času koronakrize, ogledate spodaj.
Danica Tajčman, Efnews